31 באוק׳ 2009

ווסאבי נגד המים המינרליים - סיבוב שני

לכבוד שר הרווחה, מר יצחק הרצוג

לאחרונה הוציא משרד הרווחה, הנתון תחת אחריותך, מכרז לאספקת מים מינרליים עבור המשרד והשירותים החברתיים.
אנו קוראים למשרד לחזור בו מכוונתו המקורית במכרז ולשנות את כותרתו לאספקת שירותי סינון למי הברז הקיימים. הסיבות לחשיבות העניין מפורטות להלן:

  1. אין שום טעם במילוי, אחסון ושינוע של מכלי מים, בעוד משרד הבריאות מכריז בבירור בדוחות שלו כי מי הברז, במיוחד אלו אשר מסופקים בירושלים, הנם ראויים לשתייה ואף עולים באיכותם על המים שמספקות החברות הפרטיות. המשאיות המובילות את מכלי המים תורמות משמעותית לפקקי התנועה, שחיקת הכבישים, וזיהום האוויר.
  2. המים הנמכרים ע"י חברות נביעות ומי עדן אינם נחשבים כלל למים מינרליים עקב התקנת המסננים שנעשתה במפעליהן לאחרונה. בפשטות ניתן לומר ששתיית מי החברות הללו שקולה לשתיית מי ברז מסוננים מחברת מקורות. המים הנאספים ע"י קיבוץ עין גדי אמנם אינם מסוננים, אולם רעתם היא בכך שהם נגרעים ישירות מים המלח, ההולך ומאבד ממפלסו, לעיני הציבור המודאג.
  3. חברות המים המינרליים מנהלות מסע הטעיית ציבור כנגד מי הברז ומטרתן האנטי-סביבתית והמסחרית היא הדחת הציבור משתייתם. הציבור המבולבל כבר ממש מאמין שאיכות מי הברז ירודה לעומת מי המעיינות "הצלולים". זוהי מגמה מסוכנת של צמצום המוניטין של מי הברז כמים איכותיים ושווים לכל. מערך מי השתייה אכן טעון שיפור, הכולל שיקום של בארות מים מזוהמות והחלפה הדרגתית של הצנרת, אולם הזרקור התודעתי חייב להיות מכוון לכך שלמים אלו אין תחליף. זהו מסר חברתי ראשון במעלה.
  4. המים המינרליים יקרים אלפי מונים מהמים הזמינים לנו בברז. מאחר ומשרד הרווחה הנו משרד ציבורי בכלל וחברתי בפרט, ראוי לדעתנו לחסוך מהציבור את העלויות הגבוהות, הקשורות באספקה של מי החברות למשרד הרווחה ולשירותים הסביבתיים. משרד הרווחה יצטרף בכך להמוני מוסדות ומשרדים ציבוריים, ששותים מים מהברז מחד, ויזכה להוביל את כניסתם של מוסדות נוספים למעגל מי הברז מאידך.
  5. טיעונים נוספים פה.

אדוני השר, לאחרונה הכריזה עיריית לונדון על פרויקט הצבת ברזים ברחוב, על מנת למגר את תופעת שתיית המים המינרליים. גם שם כבר מבינים שעשרות מיליארדי הבקבוקים, הנערמים באתרי ההטמנה (רק חלקם המועט באמת ממוחזר) הם בעיה סביבתית קשה. גם שם כבר מבינים שאין זה ראוי שמים, מקור החיים על פני האדמה, יהוו מטבע לסוחר וירחיבו אף הם את הפערים החברתיים המעמיקים. צריכת מים מינרליים ע"י מוסדות המדינה היא למעשה הודאה בכך שהמדינה אינה מסוגלת לספק לאזרחיה מים ראויים לשתייה.

בכבוד רב,

ווסאבי


העתקים:
  • מר גלעד ארדן, השר להגנת הסביבה
  • גורמי תקשורת רלוונטים
  • אתרים חברתיים וסביבתיים

* תודה לעודד גלעד שהביא לידיעתנו על המכרז ולאנשים אחרים שתרמו לעריכתו.
** המכתב נשלח ליעדו הן במייל והן בפקס. מי שמעוניין לחזק את המסר אצל השרים, הרצוג ו/או ארדן, מוזמן לעשות זאת.
***ווסאבי קורא לציבור להודיע על עוד מוסדות שצורכים מים מינרליים, על מנת שנוכל לשכנע גם אותם לעבור לשתות מהברז.


3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אשמח לראות עצומה עליה אפשר לחתום בנושא.
בתיה, ירושלים

אלון גנני אמר/ה...

אנו מחכים לתגובת המשרד ואז נראה כיצד לפעול, אם במסגרת עצומה או בתקשורת.

אנונימי אמר/ה...

[url=http://www.christianlouboutintosale.co.uk]christian louboutin uk[/url] Tracks 7 and 8 Tryin' to Grow a Chin and Broken Hearts are for Censor-holes commonly appeared as a tandem in live concerts and can be considered to be a caricature of typical 70's rock-type songs6. [url=http://www.vanesabrunosacparis.fr/]boutiques vanessa bruno[/url] Cldayxidv [url=http://www.oakleysunglassessforcheap.com/]oakley sunglass bag[/url]
sizxlf 225716 [url=http://www.oakleyssunglassessoutlet.com/]oakley sunglass strap[/url] 217002 [url=http://www.cheapsoakleysunglassess.com/]oakley sunglass sale[/url]