1 באוק׳ 2007

השר משיב אני מקשיב




בפוסטים קודמים דיווחנו על פנייה של ווסאבי לשר להגנת הסביבה, מר גדעון עזרא, בהצעות שונות ומשונות. באריכות ניתן לראות את תוכן המכתב האחרון ששוגר ממעבדות ווסאבי הישר ללשכת האדון ובקצרה רק נעבור על הנושאים שהועלו: מעבר לנורות ליבון חסכוניות, התקנת משתנות ללא מים ואפילו גגות ירוקים הוזכרו. ובכן תשובה הגיעה מלשכת השר! התשובה מהממת בחובבנותה. זוהי מריחה וורבאלית איומה, הכל ולא כלום גם יחד, ובעיקר זריקת אחריות שכמותה לא זכורה לי מאז הטירונות.

בתמונה סריקת התגובה כמות שהיא, להתרשמותכם, וכאן בהמשך, התוכן בצירוף הערות ווסאבי בסוגרים מרובעים.

"שלום רב,

הנדון: הצעות ייעול וחסכון באנרגיה

פנייתך לשר להגנת הסביבה, מר גדעון עזרא התקבלה בברכה.

נורות ליבון אכן פחות חסכוניות בתחום התאורה [הכוונה: יותר בזבזניות]. יחד עם זאת בכדי לקדם שימוש בנורות חסכוניות ניתן להשיג את היעד החשוב באמצעים כלכליים [שהם??]. המשרד פועל בשיתוף עם משרד התשתיות המופקד על תחום האנרגיה לקידום מהלכים בחסכון באנרגיה [זה לא אני זה פופטיץ, פעם ראשונה]. לעניין פנייתך בנושא החסכון במים, נושא זה אינו בטיפול המשרד להגנת הסביבה, באפשרותך לפנות לאגף לחסכון במים, משרד התשתיות, טל' מס' 036369682. [זה לא אני זה פופטיץ, פעם שנייה].

לעניין פנייתך בנושא גגות ירוקים, נושא הגגות הירוקים הוא נושא מורכב הטומן בחובו משמעויות רבות בהיבט המשפטי, קונסטרוקטיבי, הנדסי [זה לא אותו הדבר ??], ביטחותי וכלכלי. המשרד, בשיתוף משרדי ממשלה אחרים ויחד עם פורום 15 הרשויות הגדולות בישראל [פופטיץ?] בוחן את האופן שבו ניתן לקדם את הנושא בישראל, מעבר ליזומות של המגזר הפרטי, שכבר מתקיימות בבתים ומרכזי קניות במקומות שונים בארץ. יש לזכור כי הקמת גג ירוק הינה משימה הנדסית מורכבת ויקרה אשר יכולתה להביא לחיסכון במים ולשיפור באיכות האקלים והאוויר העירונית היא מוגבלת ולא נבדקה עד תום. הקושי גדול עוד יותר במבנים קיימים, מכיוון שהגגות לא תוכננו לשאת את העומסים של קרקע רוויה במים שעליה גם צמחיה.

אנו פועלים בכל מני [צריך לומר: מיני] אופנים על מנת לשפר את איכות החיים והסביבה העירוניים הן על ידי שיפור מצב השטחים הפתוחים לסוגיהם והן על ידי עידוד רשויות ועיריות לקידום עקרונות הפיתוח בר הקיימא המבטיח פיתוח מושכל למעננו ולמען הדורות הבאים [כל הכבוד לצה"ל ולשב"כ]. מידע על נושאים סביבתיים ופעילות המשרד להגנת הסביבה ניתן למצוא באתר האינטרנט של משרדנו.

בברכה, אורית טוויל, פניות הציבור.

העתק, סימה בן-הרוש, לשכת השר, פניה מס' 7019".


ובכן, בווסאבי לא מפחדים מבירוקרטיה ולא מתמוססים בקלות. בעצת הגברת טוויל פניה נוספת תצא למשרד התשתיות הלאומיות עוד היום ! עדכונים על תגובתם, בהמשך. אגב, המשרד של עזרא לא משתמש בנייר ממוחזר. רק שתדעו.

בשולי הדברים נציין שלמרות פנייה ללמעלה ממניין הוצאות ספרים בקשר לקיזוז הנייר שבו הן משתמשות, טרם הגיע ולו תגובה אחת. גם בעניין הזה אנחנו לא מתכוונים להרפות.

* פורסם לראשונה ב: 30.9.2007

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

אבל נורות ליבון באמת פחות חסכוניות (או ליתר דיוק יותר בזבזניות).

כל השאר באמת בולשיט. תירוצים וגירבוצים.

אנונימי אמר/ה...

עידן
דברי השר קצת העבירו אותנו על דעתנו, אולם הטעות תוקנה. תודות על חדות החושים והערנות
נשקול למנות אותך לשומר הירוק של ווסאבי
:)