1 באוק׳ 2007

הנדון: קיזוז נייר


לכבוד הוצאות הספרים: כתר, הקיבוץ המאוחד, כנרת-זמורה-ביתן-דביר, עם-עובד, בבל, רסלינג, כרמל, מעריב, ידיעות-אחרונות.

אתר חביב בשם אקו-ליבריס קם בשביל לקזז את כריתת העצים לתעשיית הנייר והספרים. כך זה עובד: כל אחד יכול להיכנס לאתר ולפי מספר הספרים שהוא רכש לקנות שתילת עצים בהתאם. שתילת עץ אחד (אחרי ביקור קצר בחנות הספרים) תעלה דולר אחד. לעומת זאת, שתילת 500 עצים תעלה רק 450 דולר. בכל מקרה, בחברה מתחייבים שהעצים ישתלו במדינות נחשלות על-ידי עובדים מקומיים - בכך תורמים גם לסביבה וגם לאוכלוסיות עניות.

הבעיה היא שמעטים, לפחות בישראל, עשויים להשתמש באתר. האמת, זו פרוצדורה מעיקה. גם ככה אף אחד לא אוהב למסור את כרטיס האשראי שלו ברשת ובודאי שלא לאתר מחו"ל.

ההצעה של ווסאבי: לגלם את מחיר קניית עץ במחירו של כל ספר, באמצעות הוצאות הספרים. הרי כל אדם בן תרבות ישמח לשלם עוד קצת פחות מדולר על מחיר הספר שלו, בהנחה שבמחיר הנוסף הזה יישתל עוד עץ לתפארת ! גם הוצאות הספרים עשויות להרוויח מכך קצת יחסי ציבור טובים והלקוחות יקנו במצפון נקי.

לקורא הפטריוט: יש אפשרות לשתול עץ גם על אדמת ארץ הקודש, במחיר גבוה בהרבה.

עדכון ביניים: טרם התקבלה תגובת השר להגנת הסביבה לפניה של ווסאבי. לכשתתקבל נדווח על כך כמובן.

* פורסם לראשונה ב- 3.8.2007

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

תשמעו, חשבתם אולי שבעשייה זו אנו תורמים לניצול מחפיר של ילדים ועובדים בשכר מינימום במדינות זרות.. תבררו את העניין הזה..

אזרח מודאג (אתה יודע מי זה, תושי

Raz Godelnik אמר/ה...

אני יכול להבטיח לאזרח המודאג שלא רק שלא מדובר בניצול של ילדים ועובדים מקומיים, אלא שמדובר בפעולות שתילת עצים של ארגונים ללא מטרות רווח שעובדים במדינות מתפתחות לרווחת התושבים המקומיים ועושים זאת בשיתוף פעולה מלא איתם. הארגונים הללו נבחרו על ידי אקו-ליבריס לאחר תהליך סינון קפדני כדי לוודא בין היתר ששתילת העצים אכן תורמת לרווחת התושבים ונעשית בשיתוף פעולה איתם. פרטים נוספים על הארגונים הללו אפשר למצוא בעמוד הבא באתר של אקו-ליבריס:
http://www.ecolibris.net/partners.asp

חוץ מזה, עוד מילה לחבר'ה של ווסאבי (אחלה שם אגב)- הפרוצדורה של התשלום באתר היא מאד קלה ונוחה ומבוצעת באמצעות פייפל, כך שאפשר לשלם עם פייפל ומי שאין לו חשבון שם, יכול לשלם דרכם בכרטיס אשראי וזה סופר דופר אמין ומאובטח. לאתר עצמו אין כל נגיעה לתהליך התשלום. חוץ מזה, נשמח לשמוע אם קיבלתם תגובה מהוצאות הספרים

רז גודלניק
Eco-Libris