1 באוק׳ 2007

ווסאבי אנרגטי: הפקת אנרגיה מאצות - חלק 1

רקע
כפי שמעיד שמו של הבלוג – אנו מאמצים אל ליבנו את אוהבי הסושי. אנשים סימפטים שאוהבים את האוכל שלהם במנות קטנות וצבעוניות, ומתלבשים בהתאמה בטעם טוב ומקורי. בהנחה שאיכות הסביבה כיום מהווה נושא נהדר לשיחות קוקטיילים ועוד פעילויות צווארון לבן כאלה ואחרות, בהחלט נצא בשכרנו לו אנשי הסושי יזכירו לעצמם תכופות שהאצה הירוקה הינה גם מקור מצויין ליצירת דלק חלופי.

הסבר - פוטוסינתזה
וידוי קטן – מאז שנושא האנרגיה הסולארית החל לצבור תאוצה, כל הזמן בא לי לראות שוב את הסדרה המצוירת הצרפתית "ערי הזהב הנסתרות". כילד המחישה לי הסדרה את יופיה של תרבות האינקה הקדומה ובעיקר את החשיבות שהעניקה לשמש (טוב גם השיר היה סבבה). ולא בכדי!
קרינת השמש הינה מקור האנרגיה הכמעט בלעדי בכדוה"א. מהם הנפט, הפחם ושאר הדלקים הקונבנציונאליים אם לא תרכובות פחמן אורגניות שהוטמעו בקרקע במשך מאות מיליוני שנים. תהליך הפוטוסינתזה הינו תהליך המפתח לכך. האורגניזמים המבצעים פוטוסינטזה הם צמחים, אצות ובקטריות שונות. הם קולטים מים ופחמן דו-חמצני ובעזרת קרינת השמש יוצרים מהם את אותן תרכובות בעלות ערכים אנרגטיים. אנרגיה שהצטברה בעומק הקרקע במשך תקופת זמן אדירה, בתהליך טבעי ויסודי, מתכלה לה במהירות ע"י האדם.
(מסר מווסאבי – בסופו של דבר שום פתרון טכנולוגי לא יעזור, חייבים להאט את הקצב).

מדוע אם כן האצות?
גם האצות עצמן מגוונות ומתוסבכות כילדות מתבגרות. מחקרים וניסויים מספר נעשו בתחום זה והניבו את המסקנה שיש להתמקד באצות המיקרוסקופיות (ישנן גם אצות ענקיות אשר נקראות אצות מקרוסקופיות ואורכן עד כ-60 מטרים) שכן השמנים הטבעיים המופקים מהם מתאימים יותר להפקת דלק ביו-דיזל, או מה ששמים באוטו כדי שייסע כבר. מסתבר כי האצה המיקרוסקופית היא קולטת יעילה יותר של אנרגיה סולארית בגלל המבנה התאי הפשוט שלה – הצורה הפרימיטיבית ביותר של הצמח. בנוסף לכך, סביבת הגידול המימית שלה מאפשרת לה גישה יעילה יותר למים, פחמן דו-חמצני ושאר מקורות מזון. מסיבות אלה, האצות המיקרוסקופיות מסוגלות לייצר עד פי 30 מכמות השמן הטבעי (ליחידת שטח גידול) לעומת יבולים יבשתיים מהם ניתן להפיק שמן.
המשך יבוא...


* פורסם לראשונה: 29.7.2007

2 תגובות:

Unknown אמר/ה...

אהלן אלון ואמיתי
קודם כל, ברכות על הבלוג החדש והמשוכלל.
אלון, אני שמח לראות שאתה מיישם את מה שלמדת על מנת לעזור לעולם.

ממתין לבקבוק סויה
אבי'לה ויסמן

אנונימי אמר/ה...

מעניין אותי מה תחשבו על הפוסט הבא אצל אבים
עשר עובדות שכדאי לדעת על הסביבה
http://fischer.blogli.co.il/archives/48