4 ביולי 2010

שלום רב,

לפני כמעט חודשיים, פורסם הפוסט הזה של ווסאבי. הפוסט יזם התאגדות רחבה של אנשים, שמאסו במים המינרליים מכל הסיבות החברתיות-סביבתיות-כלכליות-בריאותיות כפיתרון שתייה יומיומי.
הנה קטע קצר מהפוסט:
"העושק הציבורי והסביבתי, המחיר המופקע, השימוש בפלסטיק שאינו באמת ממוחזר והסיכון הבריאותי הנשקף ממנו למים, זיהום האוויר והפקקים כתוצאה מהובלת הבקבוקים והכדים אל מרכזי הערים, הטעיית הציבור לחשוב ששתיית מים מהברז הינה סכנה בריאותית... כל הטיעונים שבעולם בעד נטישת חברות המים המבוקבקים לא ישכנעו את מי שסבור שאין לו אלטרנטיבה. אך האלטרנטיבה קיימת! והיא רלוונטית בדיוק כפי שהייתה לפני 20 שנה, כשלכולנו היה כזה בבית: סינון מי הברז בנקודת הצרכן. זוכרים?"
השתלשלות האירועים מאז: הוקמה קבוצת רכישה, נרשמו הרבה אנשים והוגש מכרז לחברות הסינון השונות.
אז המכרז של ווסאבי הסתיים, וחברת מעיינות היא זו שתתקין מערכת סינון מים ביתית לכל קבוצת הרכישה.
דנה, נציגת החברה, דאגה לתת לנו מענה כמעט על כל שאלה שהצבנו בפניה: מחיר מעולה, מפרט הפילטרים ותפקידיהם השונים, אופצ' התקנה עצמית, מחיר מעבר דירה, החלפת פילטרים במחיר קבוע לתקופה של 5 שנים, אחריות ועוד.
הצעת המחיר כוללת את כל התשובות לשאלות הנ"ל. היא מעניקה שתי אופציות למערכת הסינון: אחת עם 4 שלבי סינון ואחת עם 6.
טיפ קטן - לאחר התייעצות עם מומחה לטיפול במים, הגיע ווסאבי למסקנה שאין שום טעם בהתקנת מערכת עם שישה מסננים. המים בארץ עשירים במינרליים, שאינם מסתננים במערכת סינון סטנדרטית, ולכן אין טעם בהוספת מינרלים לאחר הסינון. לכו על המערכת הבסיסית!
 
המעניינים במערכת העלו שאלות רבות, אשר ווסאבי השתדל מאוד לענות על כולן. הנה מקבץ תשובות:
  • בתהליך סינון המים, בשונה מתהליך אוסמוזה הפוכה, אין בזבוז של מים.
  • מערכת סינון איננה מסוגלת לטפל במתכות כבדות. רק הרשות המבצעת מסוגלת, ע"י עצירת הזיהום התעשייתי העתידי והעברת תקציבים לטיפול בזיהום הקיים.
  • מערכת סינון אינה מורידה את לחץ המים בצורה משמעותית. בואו נגיד שיהיה קשה לשטוף איתה כלים.
  • מערכת סינון מטפלת בכלור ובחומר אורגני אך כנראה לא מטפלת באופן משמעותי בפלואור שבמים, אשר עפ"י דעות מומחים לא אמור להיות שם מלכתחילה.
מלאו את הטופס הזה עד יום ה' הבא (8.7.10, שעה 17:00) על מנת לסיים את התהליך. זיכרו שדרושה קבוצה גדולה, כדי להיות זכאים לתנאים שהשיג ווסאבי מול חברת מעיינות. הראו את התנאים לחבריכן, הוריכן, בניכן, בנותיכן שכניכן וכלבותיכן, והסבירו להם שזה פשוט כדאי! המים המשווקים כ"מים מינרליים" הם מוצר פיקטיבי ומזיק שעליו להתפוגג מחיינו.

ווסאבי

8 תגובות:

אילן בוק אמר/ה...

יש לי שאלה:
אנחנו קנינו מערכת סינון של בריטה עבור מכונת הקפה. מכיון שהמכונה רגישה לאבן נאמר לנו שזו רצוי להשתמש בבריטה. נסיון עבר במערכת דומה 3 פילטרים הוכחה כלא יעילה והרסה לנו את מכונת הקפה הקודמת.

האם המערכת הזו של מעיינות מסננת גם ברמה המתאימה למכונות קפה?

אורן אמר/ה...

אותי כבר שכנעתם לעבור למי ברז. לא יודע אם אני אוהב את כל העניין ההמלצה על חברת סינון מים, שממשיכה את חוסר האמון במי הברז.

wasabi אמר/ה...

אם עברת למי ברז בזכותנו, הרווחנו

היועץ אמר/ה...

גם אני לרוב שותה מי ברז (גר בתל אביב...) אבל לאורחים עדיין לא הצלחתי למכור את זה ולכן מחזיק גם פילטרים של בריטה...

Unknown אמר/ה...

מה המצב עם היוזמה?
הצטרפתי, מלאתי את הטופ המצויין למעלה לפני התאריך האחון לשיווקו (8 ליולי) ובינתיים נאדה... .
משהו נתקע?...

תודה!
בועז.

wasabi אמר/ה...

הי בועז
לא נתקע, חברת מעיינות פועלת מעט באיטיות מסתבר. מייל נזעם כבר בדרך.

אנונימי אמר/ה...

אהלן

דבר ראשון, כל בכבוד על היוזמה!

שנית: האם מאוחר מדי להצטרף ליוזמת הזמנת המטהר, והאם, למען השוכרים שבינינו, תוכל להיות אופציה שניתן להעביר בקלות מדירה לדירה (לשלם 250 על התקנה כל פעם פשוט לא בא בחשבון, מה גם שאני לא רואה איך בעל הבית נותן לי לעשות חור בשיש)?

תודה!

wasabi אמר/ה...

בהחלט ניתן עדיין להצטרף! כל הנושאים מפורטים בהצעת המחיר המקושרת לפוסט, כולל מחיר מעבר הדירה (אין ברירה - טכנאי חייב חהגיע על מנת לעשות זאת).
מניסיון, החור המעגלי בשיש קטן ולא מורגש, גם אני גר בשכירות, מה גם שהעיגול הקטן נישמר ומוחזר למקומו עם הוצאת המערכת והנזק אינו נראה כמעט.