24 באוק׳ 2007

תנו לי עוד מההיברידי הזה- על מכוניות היברדיות בשורות הפיס


אחד מחברי לבלוג [אם הייתה לנו מערכת, שמו היה שמור בה] טוען כי עצומות הן רמת האקטיבזם הנחותה והנמוכה ביותר. אין לי אלא להסכים עימו, הרי כולנו מכירים מקומות בהם כוח ההשפעה שלנו הוא אקטיבי ורב יותר.

יחד עם זאת, בעידן בו חלק ניכר מחיינו עובר עלינו במרשתת, אני מוצאת כי עצומות הן כלי אפקטיבי להעלאת נושאים לדיון ציבורי. במידה והן מוצלחות, הן עשויות אפילו לשמש כמקור ללחץ לפעולה על גופים פרטיים וציבוריים.

כל האפולוג'טיקה הזו הייתה בכדי להציג בפניכם יוזמה עצומתית שכזו שעשתה דרכה אלי באמצעות יונת הדוא"ל.

בעקבות חוק ההימורים החדש, האוסר על מכירת כרטיסי הגרלות למטרות הימורים, אם טרם מלאו לכם 18 שנות, לא יתנו לכם לקחת חלק בהגרלות מספר הפיס. אך רווחיה של האחרונה מצביעים על כך כי יש מספיק קופצים על שלל הגרלותיה השונות.

אחד מאפיקי המשיכה של הפיס הנו הגרלת 160 מכוניות מידי חודש. על פניו, מתנה חביבה ונחשקת עבור חלקים מסוימים מאיתנו. אך למאיה, מהסניף הירושלמי של החברה להגנת הטבע, יש השגות בנושא והיא החלה ביוזמה של עצומה אינטרנטית.

מאיה אומרת בצדק כי 160 המכוניות שהפיס מחלק מידי חודש, פירושן הוא עוד 160 יחידות ניידות של זיהום שיתחילו להתרוצץ אצלנו בכבישים, וכפי שכתב אמיתי בפוסט הקודם, הפרס של אותם 160 אנשים יהיה עונש הולך וגדל שלנו בדמות נסועה וזיהום.

הצעתה של מאיה היא כדלקמן:

החלפת המכוניות המזהמות שניתנות בהגרלות במכוניות היברידיות.

הפיס לבטח יוכל לעמוד בפערי המחירים, ואנחנו אולי נמשיך לשלם את המחירים החברתיים הכרוכים בהימורים, אולם נשלם פחות על ההשפעות החיצוניות שיפיקו 1920 המכוניות שישפכו לכבישנו [העמוסים בלאו הכי] מידי שנה.
ואחרי המילים הרבות, אפשר להגיע לעצומה דרך כאן.

* עוף טופיק:

WATEC, כנס ותערוכה שמארגן המשרד להגנת הסביבה יחד עם מספר משרדים ממשלתיים נוספים ובי"ס פורטר לסביבה ב- 30-31 באוקטובר וב- 1 לנובמבר, יעלה הרבה סוגיות סביבתיות מטרידות ומעניינות כאחת.

אשמח לראות כל אחת ואחד מכם במסדרונות, ענודים בתגי שם מביכים למחצה.

* התמונה צולמה ע"י jurvetson ושוחררה תחת רישיון CC

3 תגובות:

wasabi אמר/ה...

הי שרון
מה את אומרת על עצומה לקידום מכוניות היברידיות שתצרוכת הדלק שלהן שווה לסיכוי הזכייה בפיס? בכל מקרה, מערכת ווסאבי מגבה אותך ובאחד הפוסטים הבאים תסביר לקוראיה הנאמנים מהי ומיהי אותה מכונית היברידית

wasabi אמר/ה...

בנוסף מובטחת לך מווסאבי מכונית היברידית משל עצמך לכבוד יום הולדתך שחל עלינו לטובה השבוע. מילה מווסאבי כמוה כמילה מהשר להגנת הסביבה...

אנונימי אמר/ה...

וואסביסט יקר
אני אומרת, מדוע לא? את המכונית אמכור בשוק האפור בעד חופן ירוקים, באמצעותם אוכל לממן לי עוד כמה שנים של נסיעה בתח"צ ואולי איזה גיחה סילונית [ומזהמת, נו, מה אפשר לעשות] לאחד מהיעדים הנחשקים שסימנתי זהמכבר על הגלובוס הדמיוני שאני סוחבת עימי.

מיותר להודות על הברכות לרגל הזדקנותי האיטית, אבל הנה אני מודה, מודה ומודה.

ולגבי המילה מווסאבי, הייתי רוצה להאמין כי אמינותנו נמצאת ביחס הפוך לתפוצתנו. היא נכסנו העיקרי הלא כן? לפיכך, אני תובעת לקבל את ההיברידית שלי לאלתר.