1 באוק׳ 2007

הנדון: משתנות ללא מים


לכבוד השר לאיכות הסביבה, מר גדעון עזרא

מבזבז המים הגדול ביותר במשק הבית היא לא המקלחת וגם לא מכונת הכביסה אלא מיכל ההדחה של השירותים. בכל הדחה 15 ליטר של מים טובים הולכים לביוב. המצב מעט טוב יותר כשיש מיכל הדחה עם אפשרות לכמות מופחתת.
פתרון מעניין לבזבזנות הזו אפשר למצוא בדמותן של משתנות ללא מים. הנה הסבר מ
-NRG על איך משתנה כזו עובדת: "בתחתית המשתנה מצוי מיכל - לב המערכת - שבו נוזל מיוחד שתפקידו לחסום ריחות רעים והוא מתפקד כמבודד. מהמיכל עוברים הנוזלים למערכת הביוב הרגילה. התחזוקה פשוטה מאוד - החלפת המיכל נעשית כל 7,000 שימושים לערך (2-4 פעמים בשנה) ומעבר לכך צריך לדאוג לניקיון כמו שדואגים לניקיון של משתנה רגילה". כמובן שזה פתרון חלקי בלבד שמשרת רק גברים וגם זה רק לסוג אחד של פעילות טואלטית, אבל זו התחלה לא רעה בכלל. והחיסכון? על-פי חברת falcon water free technologies שמשווקת משתנות כאלה נחסכים 151 אלף ליטרים בשנה למשתנה! (והם לא מגזימים).

ההצעה של ווסאבי במקרה הזה ולאור הנתונים, לקבוע בחוק שהחל משנת 2009, או 2010 או לא משנה איזה, אלה היו המשתנות היחידות המותרות להתקנה בארץ, וחסל סדר בזבוז.
יחי מרסל דושן!

* פורסם לראשונה ב: 21.8.2007

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

חשוב לא להתבלבל

גדעון עזרא הוא כלבלבון ירוק ולא חבר ואפילו לא ידיד של כדור הארץ. עוד פוליטיקאי קטן ושורד ולא רוטווילר.

חשוב לזכור את זה, אין לתלות בשר או בממשלה (כרגע) את הנהגת הנושא האקולוגי. בשביל רובם זו העבודה ולא השליחות וככאלה יעשו את המינימום (אם בכלל) הנדרש מהם, בתמרוניהם בין תפקידם לאינטרסים ואינטריגות.

האזרחים האכפתיים הם מובילי הנושא והממשלה והשר לאיכות הסביבה עושים את מה שהם יכולים כדי להראות טוב בעייני הבוחרים ולא יותר מכך.

Mr Bushmills אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Mr Bushmills אמר/ה...

חברים יקרים,

פירסמתם פוסט חשוב מאד - תודה.
אני מעוניין להתקין משתנה יבשה - הייתי שמח לקבל המלצות על חברות בארץ שמספקות את השירות הזה (עבור לקוחות פרטיים). בינתיים מצאתי חברה אחת ('ווטרלס', אם מותר לפרסם את שמה). האם אתם מכירים חברות נוספות?

תודה

חוסך במים אמר/ה...

לידיעת כולם
לפני מספר חודשים החלה חברת ברימאג מערכות באספקת משתנות ללא מים מתוצרת חב' URIMAT משוויץ.
לא רק שהמשתנה פועלת ללא מים, גם אין בה שום חלקים עם נוזלים (שמן וכדומה), המשתנה יבשה לחלוטין. ובשימוש עם חומר ביולוגי המחסל את החומר האורגאני (השתן) אין ריחות ואין אבנית בצנרת המשתנה.
אין צורך במים, אין צורך בחשמל, אין צורך בברזי מים ובקיצור..חיסכון אחד גדול......
למידע נוסף תוכלו לפנות לחב' ברימאג מערכות 03-9434900.
בהצלחה...