5 באפר׳ 2008

טביעת הרגל האקולוגית מגיעה לישראל


למעשה, טביעת הרגל האקולוגית של ישראל מסומנת היטב, וללא שינוי מהותי בהרגלי היצור והצריכה שלנו, היא עתידה רק להעמיק את צורתה בנוף המקומי ובאיכות חיינו. אבל ממציא המושג, ד"ר מאתיס ווקרנגל, מגיע לישראל וידבר בתל אביב ובירושלים.

ביום חמישי הקרוב, 10.4.08, בשעה 14:30, הוא ידבר באוניברסיטת תל אביב על טביעת הרגל האקולוגית ככלי לקבלת החלטות [כדי לראות את ההזמנה לחצו על התמונה פה למעלה בפוסט].

ביום שישי, 11.4.08, בשעה 10:00, ווקרנגל יתארח בחברה להגנת הטבע בירושלים, בחצר סרגי, רחוב הלני המלכה 13. נכון לכתיבת שורות אלו, מנהלי האתר של החברה להגנת הטבע עוד לא ראו לנכון לפרסם את המפגש באתר, אבל דרור מספר שזהו הזמן, זה היום, זה הרגע, בו אמור להתרחש המפגש.

לאלו מכם שאוהבים להכין שיעורי בית, באותו דיון בדה-מרקר קפה, מוסיף יאיר אנגל שני קישורים: לשאלון טביעת הרגל האקולוגית שלכם ולמאמר קצר וקולע של ד"ר ליה אטינגר: טביעת הרגל האקולוגית.

עדכון: הבוקר [ 6.4.08 ] מפרסם צפריר רינת בהארץ כתבה מעניינת נוספת בנושא.

תגובה 1:

יוסי אבו אמר/ה...

יש לקחת צעדים על מנת להקטין את טביעת הרגל האקולוגית שלנו. עד היום בני האדם השתמשו במשאבים בצורה בזבזנית ומזהמת שזירזה את קצב שינוי האקלים וההתחממות הגלובלית. ההרצאה של הפרופסור בהחלט מעניינת.