18 במרץ 2008

ירוקות בקטנות: נסיעות ירוקות וכנס מידע סביבתי


הטירוף המסוים שימים אלו מביאים לפתחי, אינו מותיר זמן בידי. אך אמר מי שאמר כי עדיף דבר פעוט מלא כלום, ומוטב מאוחר מלעולם לא, ואני די בטוחה שאפשר למצוא באזור הזה מספר קלישאות נוספות. אז "לעסק, סרז'יו":

בקטנה 1: נסיעה ונסועה מופחתות

שיתוף ההסעות של ישראל הוא אתר ששמו מדבר בעד עצמו. מה שידוע בארצות נכר מסוימות כמנהג ה- carpool מגיע אלינו בעצלתיים. עכשיו עם כל הכבוד לטרנד הירוק והירוקת השיווקית הנלוות לו, עדיין, רבות מהדרכים לאורח חיים מקיים יותר הן פשוט לצרוך פחות. לעניינו, נכון, אנחנו יכולים להחליף את הרכב המזהם שלנו ברכב היברידי, אך אנחנו יכולים גם לוותר עליו. טוב, לא לגמרי, חצי שבוע? רק לנסיעות ארוכות בסופ"ש?

שיתוף ההסעות של ישראל נותן עוד כלי להתרחק מהרכב הפרטי, או לפחות לתת לעוד כמה אנשים לחלוק איתך את שובל האשמה של גזי החממה הנפלטים מאחוריך.

בקטנה 2: כנס מידע סביבתי

כאן כתבתי על כנס מידע סביבתי בו הייתי, וסמ"ב היה נדיב דיו כדי להגיב ולבקש כי בפעם הבאה אתריע על כנסים דומים מבעוד מועד ולא בדיעבד. הצדק עימו וכבר הגיעה ההזדמנות שלי לתיקון.

כנס מידע ירוק /סביבתי 2008 יערך ב- 31 למרץ [הקרוב, כן?]. תוכנית הכנס נראית מבטיחה, ולפיה יעסקו שם בחקיקה, בשימוש במידע סביבתי ע"י מקבלי החלטות [ברמה הארצית והמקומית] ויסיימו עם מה שקורה בכמה פינות שוקקות יותר מאיתנו בעולם. האכסניה שנבחרה לארח את השמחה הזו הנה הילטון ת"א. יש לי חשש לחשד שהתשלום עבור ההשתתפות, העומד על לא פחות מ- 680 ₪ ללא ארוחת צהריים [780 ₪ כולל]*, קשור ולו במעט לאכסניה הנבחרת. זו הזדמנות מצוינת להציע למשרד להגנת הסביבה להזמין את הציבור הרחב ולסבסד משמעותית חלק מהמשתתפים [כך שכניסה תעלה הרבה פחות מ- 500 ₪].

* בדף ההרשמה מצויינים שלושה 'ימי אירועי הכנס' ולבטח המארגנים ידברו על שלושת הימים הללו בנסותם להצדיק את הסכום האמור, אך בהנחה כי רוב האנשים מעוניינים להגיע רק ליום בו באמת יערך הכנס, ולא לאירועים הנלווים, המחיר עדיין נראה מופקע משהו.

** התמונה צולמה ע"י A-TANMAN ושוחררה תחת רישיון CC.

4 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

דבר ראשון יפה על הפנמת הביקורת :)
דבר שני,העובדה שזה 680 שקל ובנוסף 3 ימים אולי קצת ירתיעו את העובדים ביננו :)

אנונימי אמר/ה...

תודה על המידע!

אנונימי אמר/ה...

סמ"ב,
איש צודק אתה, לצד עומק הכיס, יש גם את עניין פניות הזמן. אין לי אלא להסכים ששני הגורמים יחד מהווים מסננת אפקטיבית לחלק ניכר מהאוכלוסיה הלא גדולה שיודעת על אירועים שכאלה, והאוכלוסיה הישראלית הקטנה בפני עצמה [עדיין] שמתעניינת בנושא.

איל,
איך אומרים, אין על מה.
האם זה אומר שתהיה נציגנו בכנס?
ודרך אגב, שוד ושבר, כנראה לא אהיה בעיר בעת כיבוי האורות :(

יוסי אבו אמר/ה...

אכן יש צורך בהגברת המודעות לאיכות הסביבה, ואירועים כאלו יכולים לעזור מאוד רק אם מחיר ההשתתפות לא היה עומד על סכומים כאלו מרתיעים..